Ticaret Bakanlığı, tüketici şikayetlerini değerlendirdi ve esnaf odalarına yazı gönderdi. Bakanlık, lokanta ve restoran gibi işletmelerde aynı türden ürünlerin farklı usul ve ölçülerle farklı fiyatlardan sunulduğu durumlarda, tarife ve fiyat listelerinde ürünlerin gramaj bilgilerinin yer almaması sebebiyle tüketicilerin fiyat karşılaştırması yapamadığını belirtti.
TERCİH EDİLEN EN FAZLA ÜRÜNLER DÖNER VE HAMBURGER
Bakanlık bu konu hakkında birçok şikayet aldığını belirterek, hızlı servis edilmesi ve ekonomik olmaları nedeniyle tüketiciler tarafından en fazla tercih edilen ürünlerin başında döner ve hamburgerin geldiğini hatırlattı.
TÜKETİCİLER EKSİK BİLGİLENDİRİLİYOR
Son dönemde lokanta ve büfe zincirleri gibi işletmelerde, geleneksel satış yöntemi olarak ağırlığı ölçülerek satılması gereken dönerin, ‘Döner sandviç, ekmek arası döner, dürüm döner, servis döner’ gibi isimler altında farklı fiyatlarla satıldığı ifade edildi. İskender ve hamburgerin ise farklı porsiyonlarda, farklı fiyatlarla satılması nedeniyle tüketicilerin eksik bilgilendirildiği ifade edildi.
PARA CEZASI UYGULANACAK
Türkiye Gazetesi’nde yer alan habere göre tüketicilerin mağduriyetinin önüne geçilmesi amacıyla, bu yiyeceklerle ilgili olarak tarife ve fiyat listelerinde ürünlerin ayırıcı özelliği olarak gramaj bilgilerinin de yer alması istendi. Denetimler sırasında fiyat listesinde bu bilgilerin eksikliğinin tespiti hâlinde idari para cezası uygulanacak.
patronlardunyasi.com