Bloomingdales ve makyaj zinciri Bluemercury’nin de sahibi olan Macy’s, olayı araştırırken üç aylık satış güncellemesini ertelediğini söyledi.
Şirketi söz konusu çalışanın küçük paket teslimatlarıyla ilgili masrafları takip etmekten sorumlu olduğunu açıkladı. Kişinin tek başına hareket ettiğine inandıklarını da sözlerine ekledi.
Macy’s ayrıca, söz konusu etkinin sınırlı olduğunu ve diğer firmalara yaptığı ödemeleri etkilemeyeceğini belirtti.
Macy’s, bu ayın başlarında mali güncellemesini hazırlamaya başladığında teslimat masraflarıyla ilgili bir sorun keşfettiğini açıkladı.
Macy’s, daha sonra yapılan soruşturma ve adli analizde, “küçük paket teslimat gideri muhasebesinden sorumlu tek bir çalışanın, 2021’in sonlarından itibaren kasıtlı olarak hatalı muhasebe tahakkuk kayıtları yaptığını” tespit ettiğini söyledi.
Şirket, söz konusu dönemde gizlenen 130 milyon doların üzerindeki tutarın, toplam 4,3 milyar doları aşan teslimat giderlerinin çok küçük bir kısmını oluşturduğunu belirtti.
Macy’s, yatırımcılara 11 Aralık’ta nihai bir rapor sunmayı beklediğini söyledi. İddiaya göre sorumlu kişi işten çıkarıldı.
Macy’s Inc.’in CEO’su Tony Spring, “Biz Macy’s’de etik davranış kültürünü teşvik ediyoruz. Biz soruşturmayı mümkün olan en kısa sürede tamamlamak ve bu konunun uygun şekilde ele alınmasını sağlamak için gayretle çalışırken, şirket genelindeki meslektaşlarımız müşterilerimize hizmet etmeye ve başarılı bir tatil sezonu için stratejimizi uygulamaya odaklanıyor.” dedi.
Bu durum, ABD’nin en büyük mağaza zinciri olan ve satışlarının düşmesiyle boğuşan ve belirsiz bir yılbaşı alışveriş sezonuna giren Macy’s’in karşı karşıya olduğu zorluklara bir yenisini daha ekliyor.
2 Kasım’a kadar geçen üç ayda satışlar, Bloomingdales ve Bluemercy’deki büyümenin eski Macy’s mağazalarındaki düşüşlerle dengelenmesi nedeniyle 2023’ün aynı dönemine göre %2,4 düştü.
patronlardunyasi.com