HANDE BERKTAN
Kamera bazlı arama sistemi Google Lens, ABD’deki kullanıcılarının alışveriş deneyimini üst seviyeye çıkarmayı hedefliyor.
Google Lens’i geliştiren Google, şimdi de ürün analizleri, fiyat karşılaştırmaları ve yerel envanter kullanılabilirliği sunarak insanların fiziksel bir mağazada alışveriş yapmasına yardımcı olacak. Sistem kameraya gösterilen ürünleri otomatik olarak algılıyor, hem internetteki fiyatları hem de ürün hakkındaki detaylı bilgileri ve kullanıcı yorumlarını çıkararak alışverişi kolaylaştırıyor. Kullanıcı yorumlarını da göstermeye başlayan Lens, bu sayede kişilerin ürün seçimlerini büyük oranda kolaylaştıracak
Google Lens’e yönelik güncellemeler, Google’ın halihazırda Google Alışveriş sektörü aracılığıyla sunduğu çalışmalara dayanıyor. Buradaki fikir, insanların gerçek dünyada da benzer bilinçli alışveriş kararları vermesi gerektiği ve Google’ın görsel arama aracı olan Google Lens’in kullanılması buna erişimi kolaylaştırabilir.
Örneğin, ilginizi çeken bir oyuncak görürseniz Google Lens aracılığıyla onun fotoğrafını çekerek ziyaret ettiğiniz belirli lokasyondaki stoktaki yorumları ve benzer ürünleri bulabilirsiniz. Ayrıca oyuncağın Amazon veya Walmart gibi farklı bir perakendecide daha ucuz olup olmadığını da görebilirsiniz.
Google’ın Tüketici Alışveriş Ürünlerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Lilian Rincon, “Mağaza içi alışverişte tahminleri ortadan kaldırmak için yapay zeka teknolojisini kullanarak insanların fiziksel mağazalarda alışveriş yapma şeklini güncelleyen yeni bir araç sunuyoruz. Hepimiz yorumları okumaya, fiyatları karşılaştırmaya ve satın almadan önce araştırmaya güvenmeye başladık” açıklamasını yaptı.