2030’da gökyüzünde olacak: Yakıt tüketimi yarı yarıya düşecek

JetZero ve Siemens tarafından duyurulan bu yeni uçak tasarımı, kanatların gövdeye kesintisiz bir şekilde entegre olduğu “blended wing” yapısını kullanıyor. Geleneksel tüp şekilli gövdelerden farklı olan bu tasarım, daha yüksek kaldırma-drag oranları ve daha iyi motor entegrasyonuyla hem daha sessiz hem de daha verimli bir uçuş sağlıyor.

100 YILLIK FİKİR YENİDEN HAYATTA

Blended wing konsepti aslında 100 yıl öncesine dayanıyor ve ilk olarak Rus pilot Nicolas Woevodsky tarafından tanımlanmıştı. Ancak bu tasarım genellikle askeri uçaklarda kullanılmıştı. JetZero’nun hedefi, bu eski tasarımı modern teknolojiyle birleştirerek ticari havacılığa adapte etmek.

JetZero’nun temsilcileri, yeni tasarımın daha kısa ve geniş bir gövdeye sahip olacağını ve bu gövdenin kanatlarla birlikte kaldırma kuvveti oluşturacağını açıkladı. Bu, yüzey alanını azaltarak uçağı daha hafif ve aerodinamik hale getiriyor. Daha düşük ağırlık ve sürüklenme sayesinde motorlar küçültülerek daha az yakıt tüketimi sağlanıyor. Tasarım, 250 yolcu taşıyabilecek kapasitede olacak ve 9 bin 250 kilometrelik bir menzile sahip olacak.

Uçak, tamamen sürdürülebilir havacılık yakıtlarıyla uyumlu olacak şekilde tasarlandı ve gelecekte hidrojen yakıt kullanma potansiyeline de sahip. Uzun vadeli hedef, sıfır emisyonla uçuş gerçekleştirmek.

JetZero, uçağın 2027’ye kadar test edilmesi planlanan prototipini geliştirmek için tedarikçilerle anlaşmalar imzaladı. Ancak bu devrim niteliğindeki uçağın üretileceği fabrikalar henüz inşa edilmedi. Şirket, 2030 hedefini gerçekleştirmek için hızla çalışıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir