Los Angeles’ta yangın felaketi bir haftadır devam ediyor

ABD’nin California eyaletindekiLos Angeles kentinde, yaklaşık bir haftadır devam eden bir soğuk hava deposu yangınına müdahale sürüyor. itfaiye ekiplerinin, yoğun duman nedeniyle yangın söndürme çalışmalarında zorluk yaşadığı kaydedildi.

Los Angeles İtfaiye Departmanı (LAFD), Boyle Heights bölgesindeki depolama tesisinde bir hafta önce çıkan yangının halen kontrol altına alınamadığını açıkladı.

LAFD Şefi Jaime Moore, tesisin mimari yapısı ve soğuk depolama raf sistemleri nedeniyle ekiplerin yangına yalnızca dışarıdan müdahale edebildiğini belirtti.

ABC News’ün haberine göre Moore, çöken çatının yüksek rafların üzerine oturduğunu ve bunun itfaiyeciler için son derece tehlikeli olduğunu söyledi.

Haberlerimizi Google’da Takip Edin

En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.

Google’da tercih edilen
kaynak olarak ekleyin

Tesiste yaklaşık 38,5 milyon kilogram dondurulmuş gıda bulunduğunu dile getiren Moore, yangının başlamasının ardından bölgede yaşayanlara evlerinden çıkmama uyarısı yapıldığını vurguladı.

YANGININ KAYNAĞI TESPİT EDİLDİ

Depoyu işleten şirket Lineage Logistics de yangının tesis çatısındaki güneş enerjisi sisteminde üçüncü taraf yükleniciler tarafından yürütülen test çalışmaları sırasında başladığını kaydetti.

Yetkililer, yangından kaynaklanan yoğun dumanın Los Angeles’ın doğusu, Boyle Heights ve San Gabriel Vadisi’nde hava kalitesini olumsuz etkilediğini, bazı bölgelerde hava kalitesi endeksinin sağlıksız seviyelere yükseldiğini ifade etti.

California Valisi Gavin Newsom, 21 Haziran’da, Los Angeles’taki soğuk gıda deposunda süren yangınla mücadele kapsamında “acil durum” ilan etmişti.