Düzce’de Asya Kaplan sivrisineği uyarısı!

Yaz aylarında artan sivrisinek ve karasinek haşerelerine karşı hem gündüz hem de gece ekipleriyle ilaçlama çalışmaları tüm hızıyla sürüyor.

Düzce Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü bünyesinde oluşturulan ilaçlama ekipleri, yaz dönemiyle birlikte haşereyle mücadele çalışmalarına devam ediyor. Gündüz ve gece ekiplerini oluşturan müdürlük, 64 mahalle ve mücavir alanlarda düzenli olarak çalışma gerçekleştiriyor.

Gündüz ekipleri tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında; 64 mahalle ve mücavir alanlarda ahır, foseptik, tuvalet kuyusu, jit alanları ve durgun su birikintileri ilaçlanıyor. Üçüncü tur çalışmalarını tamamlamak üzere olan ekipler, dördüncü tur ilaçlama programı için de hazırlıklarını sürdürüyor.

Gündüz 4 ekip ile devam eden çalışmaların yanı sıra gece ilaçlama faaliyetleri de başlatıldı. Müdürlük tarafından oluşturulan program kapsamında, sorumluluk alanındaki bölgelerde haftada en az 2 gün olmak üzere 5 araçla ilaçlama gerçekleştiriliyor.

Haberlerimizi Google’da Takip Edin

En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.

Google’da tercih edilen
kaynak olarak ekleyin

İklim şartlarının uygun olması halinde 15 Haziran-15 Eylül tarihleri arasında uçkunla mücadele çalışmaları kesintisiz olarak 3 ay boyunca devam edecek.

ASYA KAPLAN SİVRİSİNEĞİNE DİKKAT

Düzce Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü, istilacı bir tür olan Asya Kaplan Sivrisineği konusunda vatandaşları dikkatli olmaları konusunda uyararak şu ifadelere yer verdi: “Son 5 yılda ülkemizin Kuzey Bölgelerinde yayılan istilacı bir tür olan Asya Kaplanı olarak adlandırılan sivrisinek türü bölgemizde ve ilimizde çoğalmaya, rahatsızlık oluşturmaya devam etmektedir. Bu türün mevcut var olan türlerden farkı temiz suya yumurta bırakabilmesidir. Bu durum bahçe sebzeciliği ve hobi bahçeciliğinin yoğun olarak yapıldığı ilimizde sinek için uygun çoğalma alanları oluşturmaktadır. Hiçbir önleyici tedbir (kapan ya da sineklik) alınmadan depo edilen, biriktirilen sular doğal çoğalma alanları haline gelmektedir. Bu alanları ekiplerin bulması ve ilaçlaması ya da boşaltması ekipler için zorluk teşkil etmektedir. Bu durum popülâsyonun kontrol altına alınmasını ve yok edilmesini zorlaştırmakta, yapılan mücadelenin başarısını sınırlamaktadır.”

SU BİRİKİNTİLERİNE KARŞI ÖNLEM ÇAĞRISI

Müdürlük tarafından yapılan açıklamada, aile sağlığı başta olmak üzere çevre ve komşuların sağlığının korunması için su biriktirilen alanların kapalı tutulması gerektiği belirtildi. Açıklamada, biriken suların düzenli olarak boşaltılması veya haftalık olarak değiştirilmesinin sivrisineklerin üreme hızını azaltacağı ifade edilerek, vatandaşlardan gerekli önlemleri almaları istendi.