Avustralya, çocuklara yönelik sosyal medya yasağını sertleştiriyor

HABER MERKEZİ – Avustralya hükümeti, çocukların sosyal medya kullanımını sınırlandırmayı başlatan ilk ülkelerden biri olmuştu. Bir süredir bu yasakların çocuklar tarafından aşılabildiği ve firmaların da bu duruma ön ayak olduğu tartışılıyor. Avusturalya hükümeti ise düzenlemeleri daha da sıkılaştırmaya ve para cezalarını iki katına çıkarmaya hazırlanıyor.

SOSYAL MEDYA DENETİMİ ARTIYOR

Başbakan Anthony Albanese, ülkede hala çok fazla çocuğun sosyal medya platformlarını kullandığını ve mevcut yasağın kolaylıkla aşılabildiğini belirterek yeni yaptırımları duyurdu.

Haberlerimizi Google’da Takip Edin

En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.

Google’da tercih edilen
kaynak olarak ekleyin

Hükümetin açıkladığı düzenlemeye göre, sosyal medya yasağını sistematik şekilde uygulamayan teknoloji şirketlerine kesilebilecek azami para cezası 49.5 milyon Avustralya dolarından 99 milyon Avustralya dolarına (yaklaşık 68 milyon ABD doları) yükseltilecek.

Yetkililer, yasağın yürürlüğe girmesine rağmen çok sayıda 16 yaş altındaki kullanıcının sosyal medya hesapları açmaya devam ettiğine dair bulguların ortaya çıktığını ve bu nedenle mevcut yaptırımların güçlendirilmesi gerektiğini ifade ediyor. Yeni düzenlemeyle birlikte ülkenin internet güvenliğinden sorumlu kurumu eSafety Commissioner da daha geniş denetim yetkilerine sahip olacak.

Bu kapsamda düzenleyici kurum, sosyal medya şirketlerinden 16 yaş altındaki kullanıcıların platformlara erişimini engellemek için hangi önlemleri aldıklarını gösteren bilgi ve belgeleri sunmalarını zorunlu tutabilecek.

Avustralya, çocukların sosyal medya kullanımını sınırlandırmaya yönelik en katı yasal düzenlemeleri hazırlayan ülkeler arasında yer alıyor. Son değişikliklerle birlikte hükümet, platformların yalnızca politika açıklamakla yetinmeyip bu politikaları etkin şekilde uygulamalarını sağlamayı hedefliyor.