179 kişinin öldüğü kazadan sonra istifa edecek

Güney Kore Ulaştırma Bakanı Park Sang-woo, 29 Aralık’ta Güney Kore tarihinin en ölümcül uçak kazası olarak tarihe geçen Jeju Air uçağının patlamasının ardından istifa etmeyi planlıyor.

Bangkok’tan hareket eden Jeju Air 7C2216 sefer sayılı uçak, Güney Kore’nin güneybatısındaki Muan’a iniş takımları kullanamadan iniş yaparken pistten çıkarak bir sete çarptı ve alevler içinde kaldı. Kazada 179 kişi hayatını kaybetti.

Güney Kore Ulaştırma Bakanı Park, “Bu felaketin sorumluluğunu derinden hissediyorum” dedi. 

O DUVAR NEDEN YAPILDI?

Bakan Park, mevcut durumu ele aldıktan sonra istifa için doğru zamanı bulmaya çalışacağını belirtti. Ulaştırma Bakanlığı, kazaya katkıda bulunan pist iniş sistemlerinin güvenliğinin hızla iyileştirileceğini duyurdu.

Hava güvenliği uzmanları, uçağın çarptığı toprak setin, iniş sırasında uçaklara yol gösteren “localizer” antenini desteklemek için tasarlandığını, ancak pistin çok yakınında ve fazlasıyla sert yapıda olduğunu ifade etti.  

Sivil havacılıktan sorumlu Bakan Yardımcısı Joo Jong-wan, setin inşasının bir güvenlik sorunu olduğunu kabul etti. Ancak yapılan işlemlerin ulusal ve uluslararası düzenlemelere uygun olarak gerçekleştirildiğini söyledi.

Joo, polisin setin nasıl inşa edildiğine dair soruşturma başlattığını ve geçen hafta Jeju Air ve Muan Uluslararası Havalimanı işletmecisinin ofislerine baskın düzenlendiğini belirtti.

KUŞ ÇARPMASI KANITLANDI

Kazadan kurtarılan motorlardan birinde tüyler bulunduğunu söyleyen soruşturma yetkilisi Lee Seung-yeol, motorlardan birine kuş çarpmasının kazaya yol açtığını gösteren video görüntülerinin incelendiğini aktardı.  

Koreli iki araştırmacı, kaza sırasında hasar gören uçuş veri kaydedicisini kurtarmak ve analiz etmek üzere ABD’ye hareket etti. ABD Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu (NTSB) ile iş birliği içinde yürütülen bu süreçte, kokpit ses kaydedicisi ve uçuş veri kaydedicisinin kazanın nedenlerini aydınlatması için çaba gösteriliyor.

Lee, uçuş veri kaydedicisinden dosyaların çıkarılmasının üç gün süreceğini, ardından motorların arızalanıp arızalanmadığı gibi temel bilgilerin ön analizinin iki gün içinde yapılacağını belirtti.  

Ancak uçağın iniş takımlarını neden açmadığı ve pilotun neden ikinci bir iniş denemesine giriştiği soruları hala yanıt bulmuş değil. Uzmanlar, kuş çarpmalarının iniş takımlarında genellikle arızaya yol açmadığını vurguluyor.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir