İnternetteki flört uygulamaları, kullanıcıları bağımlı hale getirerek daha fazla ödeme yapmaya yönlendiriyor. Uzmanlar, bu uygulamaların video oyunlarındaki “ganimet kutuları”na benzer şekilde tasarlandığını belirtti.
SANAL FLÖRT UYGULAMALARI KUMAR GİBİ BAĞIMLILIK YARATIYOR
İngiltere’de yapılan bir araştırmaya göre, flört uygulamaları kullanıcıları sürekli yeni özellikler satın almaya zorluyor. Leeds Üniversitesi’nde “aşk ve ilişkiler” araştırmasını yöneten Luke Brunning, sanal flört uygulamalarının video oyunlarındaki “ganimet kutuları” gibi bağımlılık yaratacak şekilde tasarlandığını vurguladı. İngiliz “Observer” gazetesinin haberine göre, bu uygulamalar kullanıcıları daha fazla “kumar ürünü” satın almaya teşvik ediyor. Bu da yılda yüzlerce sterline mal olabiliyor.
Daha Fazla Para, Daha Fazla Özellik
Tinder, Bumble, Hinge gibi uygulamalar, kullanıcılarına daha fazla ödeme yapmaları durumunda daha fazla eşleşme, profil görünürlüğü ve buluşma olasılığı sunuyor. Match Group‘un eski çalışanlarından biri, “Tek amaçları kazanç. İnsanları ücretli özelliklere çekmek için her yolu deniyorlar” dedi. Statista‘ya göre, İngiltere’de 4,4 milyon yetişkin çevrimiçi flört platformlarını kullanıyor ve kullanıcıların dörtte biri ödeme yapıyor. Bu uygulamalar yıllık 150 milyon sterlin kazanç sağlıyor.
SAHTE EŞLEŞMELER VE ALGORİTMALAR
Sanal flört uygulamaları, kullanıcıları eşleştirmekten çok, onları platformlarda tutmaya odaklanıyor. Bir kaynak, “Algoritmalar, gerçek eşleşmeler değil, sahte eşleşmeler gönderiyor. Bu şekilde kullanıcıları platformda tutuyorlar ve yeni özellikler satın almaya yönlendiriyorlar” dedi.
TOPLU DAVA AÇILDI
ABD’de, Hinge, OkCupid ve Plenty of Fish gibi uygulamaların sahibi olan Match Group şirketine toplu dava açıldı. Davada, “Match, kullanıcıları sürekli bir ödeme-oynama döngüsüne sokmak için bağımlılık yaratan tasarımlar yapıyor” denildi.