Türkiye’nin ilk unicorn (değeri 1 milyar doları aşan) firmalarından biri olan Insider, son yatırım turunda sağladığı fonu, inorganik büyümede kullanmaya hazırlanıyor. Girişimcilik ekosisteminin en önemli oyuncularından Endeavor’ın desteklediği şirket, bu ayın başında General Atlantic liderliğindeki Seri E turunu tamamladığını, Avrupa’daki pazarlama teknoloji şirketleri tarafından bugüne kadar gerçekleştirilmiş en büyük yatırıma ulaştığını ve 500 milyon dolara imza attığını duyurmuştu. Insider Kurucu Ortağı ve CEO’su Hande Çilingir, Endeavor Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kurttepeli ile Endeavor Türkiye Genel Sekreteri Aslı Kurul Türkmen, bu gelişmeyi değerlendirmek için gazetecilerle bir araya geldi.
Toplantıda konuşan Hande Çilingir, aldıkları 500 milyon dolarlık yatırımdan melek yatırımcılara paylarını verdiklerini, Insider’a kalan tutarla ise yurtdışında şirket almayı planladıklarını anlattı. Çilingir, alacakları şirket için daha fazla paraya ihtiyaçları olursa yatırımcılarının yine kendilerini destekleyeceklerinin altını çizdi. Bunun için Avrupa ve ABD’yi araştırdıklarını bildiren Çilingir, kriterlerini şöyle sıraladı:
“Ürün gamımıza eklemeyle artı değer yaratacak, satış potansiyeli ve müşteri portföyüyle bizi hızlandıracak, ekibi çok kuvvetli şirketleri araştırıyoruz. Geliri 1 milyon dolar ile 100 milyon dolar arasında değişen bir şirketi alabiliriz.”
Halka açılacak
Insider’ı ABD’de halka açmayı planladıklarını söyleyen Çilingir, halka arzda 5 milyar dolar ve üzeri değerlemeyi hedeflediklerini belirterek, “Ancak asıl hedefimiz marka değerini artırmak” dedi. Çilingir, tarihi netleştirmemekle birlikte 2026 gibi düşündüklerini sözlerine ekledi.
‘En çok kazancım kadın girişimcilerden’
Türkiye’den dünyaya açılan firma sayısı çok az olduğunu vurgulayan Endeavor Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kurttepeli, Hande Çilingir ve ortaklarının bu konuda rol model olduklarını söyledi. Insider’ın aldığı son yatırıma da değinen Kurttepeli, “Bir yatırımcı olarak en çok kazanç sağladığım iki yatırımdan biri Insider, diğeri Trendyol. İkisinin de girişimcisi kadın. Ne varsa kadınlarda var. Türkiye’de kadın girişimci oranı çok düşük olmasına rağmen, başarıları çok yüksek” dedi.
Duygusal teknoloji şirketi
Insider’ın, çatısı altındaki 350’den fazla mühendisle yapay zeka temelli teknolojiler geliştirdiğini anlatan Hande Çilingir şunları söyledi: “Dataları işleyerek kullanıcıların gelecekteki tercihleri konusunda anlamlı tahminler yapıyoruz. Kullanıcıyla duygusal bir bağ kuran teknoloji şirketiyiz. Müşteri deneyimlerine öncülük edecek yapay zeka ürün haritamızı hayata geçirmeyi hedefliyoruz.”
Beş kıtada ve 28 ülkede hizmet veren Insider, Nike, Samsung, L’Oreal, Unilever, Allianz, Walt Disney, ING Group, Toyota, Singapore Airlines ve GAP gibi perakende, otomotiv, seyahat ve telekomünikasyon sektörlerindeki 1.500’den fazla marka için kişiselleştirilmiş çoklu kanal deneyimi ve müşteri etkileşimi sağlıyor.