Bakın dünyanın en değerli otomobil markası hangisi?
Bu, dünyanın en değerli otomobil markasıyla ilgili ve bu konuda son aylarda çok şey değişti, Tesla büyük bir kaybeden oldu !
Elon Musk’un kişisel serveti 2024 yılında hızla artmış olabilir ancak aynı şey otomotiv şirketinin değeri için söylenemez.
Brand Finance 2025’e göre söz konusu markanın değeri %26 azaldı! Çok büyük bir yüzde, bu da kaçınılmaz olarak Amerikan şirketini otomobil üreticileri arasında dördüncü sıraya düşürdü. Ve sektör ne olursa olsun dünya çapındaki markalar arasında 36. sırada.
Brand Finance, Tesla’nın toplam değerinin 41,2 milyar euro olduğunu tahmin ediyor; bu astronomik bir rakam olabilir ancak 2024’teki 55,9 milyar ve 2023’teki 63,4 milyardan büyük ve istikrarlı bir düşüşe denk geliyor.
Araştırmaya göre, düşüşünün nedenleri sınırlı ve eskimiş araç yelpazesinin yanı sıra, maskaralıklarının satın alan halk arasında pek popüler olmadığı kanıtlanmış tartışmalı sahibi – diğer her şey. Tipik bir örnek, Musk’un Başkan Donald Trump’ın göreve başlaması sırasında yaptığı ve çoğu kişinin Nazi selamı olarak yorumladığı hareketidir.
Tabii ki, olumsuzluğun Amerika Birleşik Devletleri’ni değil, esas olarak gezegenin geri kalanını ilgilendirdiğini belirtmek gerekir. Özellikle Avrupa’da birisinin Tesla satın alma şansı yüzde 21’den yüzde 16’ya düşerken markanın popülaritesi , büyük küresel rakibi haline gelen Mercedes ve BYD’nin gerisinde kaldı.
Yukarıdakilerin ardından hem Mercedes hem de Hyundai Grubu Tesla’yı “geçti”. Toyota yüzde 23 artış ve 62 milyar dolarlık değerlemeyle zirvede kalırken , Alman şirketi 2024’te yüzde 11’lik düşüş görmesine rağmen 50,8 milyar değerlemeyle ikinci sırada yer aldı.
Çalışmanın hesaplamaları yalnızca hisse senedi performansına veya basit satış rakamlarına dayanmıyor; aynı zamanda kullanıcıların markalara yönelik tutumlarını değerlendirmek için tasarlanmış binlerce anketi de dikkate alıyor.
Araştırmanın otomotiv sektörünün ötesinde gösterdiğine göre Apple 550 milyar euroluk değerlemeyle zirvede yer alıyor. Onu 442 milyarla Microsoft ve 395 milyarla Google takip ediyor. İlk otomobil üreticisi Toyota ise listede 18. sırada yer alıyor.
Brand Finance’e göre otomobil üreticilerinin genel marka sınıflandırmasındaki konumu ayrıntılı olarak şöyle :
Toyota 18
Mercedes-Benz 23
Grup Hyundai 29
Tesla 36
BMW 37
Porsche 40
Volkswagen 61
Honda 70
Ford 86
Audi 127