Mouse’un mucidi Douglas Englebart, 1981 yılında ilk fare imlecini tasarlarken, onun dik bir ok şeklinde görünmesini istemişti. O dönemin ekranlarındaki grafikler oldukça basit ve ekran çözünürlüğü sınırlı olduğu için dik bir ok işaretinin net bir şekilde görünmesini zorlaştırıyordu. Ancak, kısa süre içinde bu tasarımın büyük bir soruna yol açtığı fark edildi. İmleç, ekranın diğer dikey çizgileriyle neredeyse tamamen örtüşüyor ve bu da onu fark etmeyi neredeyse imkansız hale getiriyordu.
Geliştiriciler bu durumu düzeltmek için bir çözüm arayışına girdi. O dönemin ekranları düşük çözünürlükte olduğu için düz bir ok işareti kolayca kaybolabiliyordu. Bu yüzden, bir dizi testin ardından imlecin eğik bir şekilde tasarlanmasına karar verildi. Aslında eğimli tasarımın en büyük avantajı imlecin ekranın diğer çizgilerinden ayrılmasıydı. Aynı zamanda dik bir ok yerine eğimli bir ok tasarımı, insan vücudunun doğal hareketlerini yansıtıyordu.
BU TASARIM NEDEN HALA DEĞİŞMEDİ?
Tasarımın değişmemesinin nedeni kullanıcıların yıllar içinde bu tasarımı içselleştirmiş olmalarıdır. Eğimli fare imleci, uzun yıllardır bir standart haline geldi ve yeni bir tasarıma geçiş yapmak, kullanıcı alışkanlıklarını bozarak gereksiz bir karmaşıklık yaratabilirdi. Zaman içinde bu tasarım, bilgisayar kullanıcıları arasında bir norm haline geldi ve kimse artık bunu sorgulamıyor.
More Stories
Sürücüsüz taksi uygulaması hayata geçiyor
Google, ‘düşünebilen’ yapay zekası Gemini 2.5’i piyasaya sürdü
Türk motosikletçiler hafta sonu Portekiz ve ABD’de yarışacak