Şirket, bir yıl önceki 223 milyon sterlinlik kâra kıyasla Eylül sonuna kadar olan dönemde 53 milyon sterlin zarar ettiğini açıkladı.
Gelirler geçen yıla kıyasla beşte bir oranında azalarak 1,1 milyar sterlin olurken, Asya ve ABD’deki satışlar özellikle zayıf kaldı.
40 MİLYON STERLINLİK KEMER SIKMA POLİTİKASI
Burberry’nin yeni CEO’su Joshua Schulman, maliyetlerin azaltılması ve yaratıcı yönün değiştirilmesini içeren bir geri dönüş planını açıklarken “aciliyetle hareket ettiklerini” söyledi.
Yeni geri dönüş planları kapsamında Burberry, 40 milyon sterlin değerindeki maliyetleri şirketten kısmayı planlıyor. Mevcut mali yıl içinde yaklaşık 25 milyon sterlin kısılacak. Bu kemer sıkma politikasının istihdam kaybına neden olup olmayacağı ise henüz belirsiz.
YENİ MÜŞTERİLER ÇEKMEK İÇİN DAHA MODERN MODALARA ODAKLANMAK KAYIPLARA YOL AÇTI
Schulman’dan önce aynı koltukta oturan Daniel Akeroyd, 2022’de görevi devraldıktan sonra iki yıl boyunca markanın hem öz kimliği olan İngilizliğe hem de yeni, daha modern modalara odaklanmaya çalışmış ve yeni müşteriler çekmeye çalışmıştı.
Temmuz ayında CEO’luk görevini devralan Joshua Schulman, şirketin odağını kaybettiğini ve “niş bir estetiğe sahip” modern tasarımlar ve moda trendleriyle dikkatinin dağıldığını söyledi. Yeni CEO, markanın mirasına ve İngilizliğine daha fazla odaklanarak “rotayı düzelttiğini” söyledi.
KRALİÇE’NİN TERCİHİNE VURGU YAPAN REKLAM KAMPANYASI
Kraliçe 2. Elizabeth tarafından giyilen trençkotlar ve damalı eşarplar tasarlamış olan markalardan olan Burberry, bu tarihi yönlerini müşterilerine hatırlatmak için yeni bir reklam kampanyası da başlattı.
Noel temalı yeni reklam kampanyasında The Crown dizisinde 2. Elizabeth’i canlandıran Olivia Colman da yer aldı.
YENİ CEO’NUN PLANI HİSSELERİ YÜKSELTTİ
Yeni CEO’nun planlarıyla ilgili ilişkin Burberry hisselerini artırdı. Bununla birlikte, hisse fiyatı 2023’ün başından bu yana hala yaklaşık üçte iki oranında düşüşte.
“AMACIMIZ ERİŞİLEBİLİR BİR LÜKS MARKAYA DÖNÜŞTÜRMEK DEĞİL”
Burberry, önceki yönetim döneminde fiyatların çok yükseldiği yönünde eleştirilere maruz kalmıştı. Schulman’ın Coach gibi uygun fiyatlı lüks bir markayı yönetmiş olması, Burberry’yi daha düşük fiyatlı bir markaya dönüştürebileceği yönünde spekülasyonlara yol açmıştı.
Ancak Schulman yaptığı açıklamada fiyatları düşürmek istemediğini ve “Burberry’yi erişilebilir bir lüks markaya dönüştürmek gibi bir planı olmadığını” söyledi.
patronlardunyasi.com