OpenAI, ChatGPT için reklam uygulama kararını değerlendiriyor. Financial Times‘a yaptığı açıklamada OpenAI Finans Müdürü Sarah Friar, şirketin maliyetlerini desteklemek için ChatGPT’ye reklam koymayı düşündüğünü söyledi. Bu muhtemelen ödeme yapmayan müşteriler için olacak.
Friar, henüz reklamcılığa geçmek için aktif bir plan olmadığını söylese de reklamlar sonunda uygulamada yer alırsa şirketin bunları nereye yerleştireceği konusunda düşünceli davranacağını da sözlerine ekledi.
Friar, kendisinin ve OpenAI Baş Ürün Sorumlusu Kevin Weil’in reklamcılık konusunda deneyimli olduğunu söyledi. Baş ürün sorumlusunun Instagram’dan geldiği, reklamları nasıl uygulayacağını bildiği ve bunun OpenAI için faydalı bir bilgi olabileceği belirtiliyor.
Yapay zeka şirketi ayrıca yakın zamanda Google’ın arama reklamcılığı ekibinden Shivakumar Venkataraman’ı da işe aldı. Bu, yapay zekanın reklamlar aracılığıyla para kazanmasına daha da yardımcı olabilir. Financial Times’a konuşan ismi açıklanmayan bir kaynak, OpenAI Başkanı Sam Altman’ın reklamları dağıtma fikrine ısındığını söyledi.
Şu anda OpenAI, üçüncü taraf geliştiricilerin modellerini uygulamalarına dağıtmalarına olanak tanıyan API’si aracılığıyla yapay zekasını paraya çeviriyor. Ayrıca, bireylerin ve işletmelerin oldukça yüklü bir meblağ karşılığında satın alabileceği ChatGPT’nin premium versiyonu da mevcut.
ChatGPT’de reklam fikrinden korkan herkes için Friar, şirketin para toplamak için kullanabileceği kolay bir fırsat olduğu için reklamların henüz gelmeyebileceğini ancak sonunda reklam görmeyi beklememiz gerektiğini söylüyor.