Çin rekabeti bir Alman şirketin daha iflasına neden oldu. 30 yılı aşkın deneyime sahip Alman invertör ve akü depolama sistemleri uzmanı Solarmax, iflasla karşı karşıya. Geçen hafta bir Alman bölge mahkemesi, Bayern merkezli şirkete karşı ön iflas davası açtı. Neu-Ulm bölge mahkemesi yargıçları, Pluta Rechtsanwalts GmbH’den Michael Pluta’yı ön iflas yöneticisi olarak atadı. Pluta’dan yapılan açıklamada Solarmax’ın piyasa koşulları nedeniyle mali sıkıntılar yaşadığı belirtildi.
AŞIRI FİYAT REKABETİNE UYUNCA
İflas yöneticisi, sürecin arka planını şöyle açıkladı:
“Çinli imalatçıların fiyat indirimi sonrası piyasadaki aşırı fiyat rekabeti nedeniyle şirket, mallarını optimum fiyatın altında satmak zorunda kaldı.”
Solarmax üretimi durdurdu, stokların satışı sürüyor. Solarmax’ın ayakta kalabilmesi için çeşitli iş dünyası temsilcileri ile görüşmeler yapılacağı da bildirildi. Pluta, “Süreç zorlu, çünkü pazar ortamı şirket için çok rekabetçi” dedi ve şöyle devam etti:
“Şu anda en büyük önceliğimiz ticari faaliyetleri sürdürmek. Alacaklıların çıkarları doğrultusunda, prosedürün mümkün olan en iyi şekilde işlenmesiyle ilgileneceğiz.”
VARTA DA İFLAS SÜRECİNDE
ABD ve Çin’in batarya sektöründeki hızlı hamleleri, 140 yıllık Alman devi Varta’yı da köşeye sıkıştırmıştı. Yükselen borçlar ve Çin’in düşük maliyet avantajı, Avrupa’nın köklü batarya üreticisini çöküş noktasına getirdi. Bir dönem Apple’ın AirPods projelerinde de yer alan Almanya’nın köklü batarya markası Varta, yüksek borçları ve Çinli rakiplerin baskısı altında zorlu bir döneme girdi. Varta geçen ay iflas sürecine girdiğini açıklamıştı.
YÜZ YILLIK ŞİRKETLERİN İFLASI
Alman şirketlerinin iflası özellikle tedarik cephesinde hız kazanmış görünüyor. Son olarak Otomobil parça tedarikçisi Johann Vitz GmbH de 106 yıllık geçmişinin ardından iflas başvurusunda bulunarak yeniden yapılanma sürecine girdi. Son olarak, 1796’da kurulan ve plastik otomobil bileşenleri üretiminde öncü olan Gerhardi Kunststofftechnik GmbH de iflasını açıkladı.
OTOMOTİV TEDARİKÇİLERİ KRİZDE
Almanya’da otomotiv üreticilerinin Çin rekabeti ile baş edemeyerek içine düştüğü derin kriz, başta yedek parça olmak üzere tedarikçileri de olumsuz etkiliyor. Tedarikçiler düşen siparişler ve artan maliyetlerle karşı karşıya kalırken, birçoğu elektrikli hareketlilik gereksinimlerini karşılamak için işten çıkarmalar veya yeniden yapılanma planlıyor. Elektrikli araçların yükselişiyle birlikte, Avrupa’nın köklü otomobil devleri benzeri görülmemiş bir karlılık krizi yaşıyor. Alman otomotiv sektörü, hem iş gücü hem de ekonomik üretim açısından ülkenin bel kemiği olarak görülse de, tarihi işten çıkarmalar ve şirket kapanışları sektörü derinden sarsıyor.
Ülkede işten çıkarmalar hızlanarak artıyor. Alman otomotiv ve sanayi tedarikçisi Schaeffler, 5 Kasım’da 2 bin 800’ü Almanya’da olmak üzere Avrupa’da 4 bin 700 kişiyi işten çıkaracağını duyurmuştu. 23 Kasım’da otomotiv sektörünün önemli tedarikçilerinden Bosch, otomotiv biriminde 3 bin 800’ü Almanya’da olmak üzere, dünya genelinde 5 bin 500 kişiyi işten çıkaracağını açıkladı.
patronlardunyasi.com