Çölyak hastası yolcunun glütensiz sandviç talebini karşılamayan AJET’e 141 bin 934 lira para cezası

Antalya – Ankara uçuşu için AJET Hava Taşımacılığı firmasından, “Premium Bundle” uçak bileti alan çölyak hastası E.T., sağlık durumu nedeniyle yolculuk esnasında ikram edilen sandviçin glütensiz olmasını firmadan talep etti.

Yolculara ikramları verilirken, kendisine sandviç verilmeyen E.T., Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu’na (TİHEK) başvuruda bulundu.

FİRMANIN SAVUNMASI

AJET’ten alınan yazılı görüşte, yolcunun çölyak hastası olduğu bilgisini şirkete iletmediği, sandviç talebini de belirtmediği iddia edildi. Firma, uçakta satılan sandviçin glütensiz seçeneğinin bulunmadığını, operasyonel imkansızlık nedeniyle yerine getirilmesi mümkün olmayan hizmet talebinin karşılanmamasının ayrımcılık yasağını ihlal etmediğini savundu.

Bunun üzerine TİHEK, mağdur E.T.’nin çağrı merkeziyle yaptığı görüşmenin kayıtlarını şirketten istedi. Yapılan incelemeler sonucunda E.T.’nin, çağrı merkeziyle yaptığı görüşmede, çölyak hastası olduğunu ve glütensiz sandviç talebinde bulunduğu anlaşıldı.

İHA’nın haberine göre olayın sağlık temelinde ayrımcılık yasağının ihlal edildiğine karar veren TİHEK, hava yolu şirketi AJET’e üst sınırdan 141 bin 934 lira idari para cezası verdi.

(İHA)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir