Ekrem Açıkel uyardı: Herkes işine gücüne sahip çıksın
Dünyada Covid-19 pandemisi sonrasında yükselen enflasyonun ve faizlerin etkisi ile dünya çapında şubeleri bulunan küresel şirketler küçülmeye gitti.
Halk TV Hafta Sonu Ana Haber sunucusu gazeteci Ekrem Açıkel, büyük işsizlik dalgasının Türkiye’nin kapısına kadar dayandığını söyledi.
“Hepimizin hayatında yer alan dev markalar, çok uluslu şirketler küçülürken varın küçük esnafın halini siz düşünün” diyen Açıkel işten çıkarmalara ilişkin son verileri açıkladı.
Açıkel verilere ilişkin şunları söyledi:
“Samsung özellikle enteresan. Koreliler bir karar almış. Organizasyonlarını revize ediyorlar. Onlar mavi yaka değil yönetici katında değişiklik yapıyor. Starbucks da ‘Baristalarımıza dokunmayacağız’ diyor. Ancak onlar da ofis çalışanlarında küçülmeyi tercih ediyor.”
TEKSTİL BİRİNCİ SIRADA
Türkiye’de ise küçülme konusunda tekstilciler birinci sırada. Açıkel, kırmızı alarm verildiğini dile getirirken giyim ve ev tekstili sektörünün diğer küçülme yaşayan pazarlara göre önemli oranda fark açtığını söyledi.
ALMANYA’YA DİKKAT!
Otomotiv sektörü ekonomik sıkınıtının en çok yansıdığı pazar oldu. Alman markası VW, 35 bin çalışanını işten çıkarmıştı. Açıkel, Çinli yatırımcıların Volkswagen’i satın alabileceğine ilişkin iddiaların olduğunu da duyurdu.
UP İN THE AIR’DAN OSCARLIK ALINTI
George Clooney’nin başrolünde yer aldığı ve Oscar ödülü aldığı “Up in the air” filminden alıntı yapan Açıkel şunları söyledi:
“İşsizlik yayınları yaparken hep aynı söz aklıma geliyor. George Clooney’nin Oscar ödülü aldığı Up in the air filmindeki ifade ile noktalıyorum: ‘Yetişkin bir insanın işini kaybetmesi demek çok sevdiği bir yakını kaybettiği kadar ruhunda travmaya yol açar.‘ Böyle bir ağır bedel demek. Bendeniz üç kez işimden oldum. Tembellik, başarısızlık değil; sadece siyasi baskılarla. Ne demek olduğunu çok iyi bilirim. Herkes işine gücüne sahip çıksın. Globalden ülkemize işsiz dalgası kapımızı çalıyor.”