Enflasyon kozmetik sektörünü durduramadı

Türkiye’de birçok kaleme zam gelirken güzellik ve kişisel bakım ürünleri de enflasyon zamlarından nasiplerini aldılar ancak bu durum vatandaşı engelleyemedi. Hem global ölçek­te hem de Türkiye’de yılı en az yüzde 10 büyüme ile kapatan kozmetik sektörü, 2025 yı­lında da aynı oranda büyüme bekliyor.

Dünya Gazetesi’nden Nurdoğan A. Ergün’ün haberine göre yaklaşık 500 milyar dolara ulaşan dünya kozme­tik pazarında sabun ve temiz­lik ürünleri eklendiğinde pa­zarın hacmi 750-760 milyar dolarlara kadar çıkıyor. Koz­metik sektöründe dünyanın 29’uncu büyük pazarı olan ve çokuluslu çoğu firmanın göz­desi haline gelen Türkiye’de ise pazarın büyüklüğü 22 mil­yar TL’ye ulaştı. 2025’te bu rakamın 25 milyar TL olması bekleniyor.

DOĞAL ÜRÜNLERİN PAYI YÜZDE 5

Pazarda doğal kozmetik ve kişisel bakım ürünlerinin pa­yının ise yüzde 5 civarında ol­duğu tahmin ediliyor. Sektör­de en büyük paya sahip olan ürünler ise saç bakım ürün­leri. Şampuanlar ise saç bakım ürünleri pazarının yaklaşık yüz­de 59’unu oluşturuyor. Traş ürünleri, tüy dökücüler, ban­yo ve duş ürünleriyle beraber el sabunları, dudak ve göz makyaj malzemeleri, deodo­rantlar ve ter önleyici ürün­ler, parfümler, kolonyalar ve bebek bakım ürünleri başlıca üretilen ürünler arasında yer alıyor.

TÜRKİYE BAZI GRUPLARDA PAZAR LİDERİ

Kozmetik Üreticileri ve Araştırmacıları Derneği (KÜAD) Yönetim Kurulu Üye­si ve KÜAD Kongre Başkanı Fuat Arslan, kozmetik sektö­rünün günümüzde oldukça hızlı büyüyen bir sektör olduğunu söyledi.

Kozmetik sektörünün, yatırımcılar için hali hazırda cazip yatırım fır­satları sunan bir alan olduğu­nu dile getiren Arslan, “Ka­pasite kullanım oranları açısından da gittikçe büyü­meye devam eden sektörle­rin başında geliyor. Ürün ve tüketici pazarında yaşanan yükselişler yerel markaları da etkiliyor, yurt için­de satış yapan yerel markalar, cilt ve saç bakımı, sabun gibi ba­zı temizleyici gruplar­da pazar lideri du­rumunda” di­ye konuştu.

EN ÇOK HANGİ ÜLKELERE İHRACAT YAPILIYOR

Türkiye’nin kozmetik ve kişisel bakım sektörü, 2024 yılında 3 milyar dolarlık ihracat başarısına ulaştı ve 200 ülkeye ürün göndererek dikkat çekici bir performans sergiledi. Bu kapsamda, İKMİB bünyesinde 4. Grup olarak tanımlanan Uçucu Yağlar, Kozmetik ve Sabun kategorisinde ihracat değeri, yüzde 14.9 artışla 1.9 milyar dolara yükseldi.

En çok ihracat yapılan ülkeler arasında, yüzde 21.8’lik artış ve 168.9 milyon dolarlık satışla Rusya Federasyonu ilk sırada yer aldı. Onu yüzde 8.9 artışla 154.9 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirilen Irak ve 114.8 milyon dolarla ABD takip etti. Bu ülkeleri sırasıyla Hollanda, İran, Birleşik Arap Emirlikleri, İngiltere, Libya, Almanya ve Fransa izledi.

Kozmetik sektörünün global pazardaki payını artırmayı sürdürdüğünü belirten Fuat Arslan, 2025 yılı ihracat hedeflerini 3.2-3.3 milyar dolar olarak açıkladı. Arslan, sektörün uluslararası rekabet gücünü artırabilmesi için küresel dönüşümlere uyum sağlamasının, yenilikçi ve sürdürülebilir yöntemleri benimsemesinin bir zorunluluk haline geldiğine vurgu yaptı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir