İki taraf da şikayetçi… Restoranlara zam yağmuru
Yeni yılla beraber vergiden market poşetine kadar pek çok kaleme zam yağdı. Bu durumdan yiyecek içecek sektöründeki işletmeler de nasibini alarak menü fiyatlarında yüzde 20’ye varan artışa gittiler. Sektör temsilcileri artan maliyetler nedeniyle fiyat yükseltildiğini öne sürerken vatandaşlar ise bu duruma isyan ediyor.
SEKTÖR TEMSİLCİLERİ NE DİYOR
Nefes Gazetesi’nin haberine göre, fiyat artışı hakkında konuşan sektör temsilcilerinden bazıları “Pahalıysa gitmeyin” yorumunda bulunurken bazıları ise artışların doğru olmadığını belirtiyor.
Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, artışlar ilgili, “Hizmet sektöründeki işletmelerin ciddi zamlar yapmaya başladığını gözlemliyoruz. Bu kabul edilebilir değil. Hızlı tüketim noktalarında yüksek sirkülasyona ve gıda fiyatlarının hız kesmesine rağmen yüksek artışlar görüyoruz. Bu fırsatçılıktır. İnsanlar kafe ve restoranlardan uzaklaştı” diye konuştu.
“PAHALIYSA GİTMEYİN”
Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Bingöl ise “Pahalı olup olmadığına müşteri karar verecek. Kullanılan malzeme, lokasyon, kiralar fiyat belirlemede etken. Eğer pahalıysa gidilmemeli” ifadelerini kullandı.
İNDİRİMLİ GÜNLER GELİYOR
Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği (TURYİD) Başkanı Kaya Demirer ise fahiş fiyat eleştirileri için, “Fırsatçı davranış sergileyen işletmeler nedeniyle biz de muzdaribiz” diye konuştu.
Demirer, işletmelerin haftanın sakin günlerinde ya da farklı saat dilimlerinde daha uygun fiyatlı veya aynı fiyata daha fazla ürün sunan kampanyalar düzenlemeyi planladığını söyleyerek, “Maalesef her iki tarafın da haklı olduğu zor bir dönemden geçiyoruz. Bu dönemde misafirimize sahip çıkmak arzumuz” dedi.
MÜŞTERİ SAYISI DÜŞTÜ
İstanbul Ticaret Odası 17. Restoran, Yiyecek ve İçecek Komitesi Başkanı ve TURYİD Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Köktürk Korali de müşteri sayısında yüzde 25’e varan düşüş olduğunu belirtti.