İnanılır gibi değil! Alman devi için tehlike çanları çalıyor

Alman otomotiv devi Mercedes-Benz Group, 2024 yılı satış rakamlarında düşüş yaşadığını açıkladı. Özellikle Çin rekabeti ve AB’nin sıkı emisyon hedefleri, Alman otomobil üreticileri üzerinde büyük baskı yaratıyor.

Genel Satışlarda Düşüş

Mercedes-Benz Group’un küresel satışları, 2023 yılına kıyasla yüzde 4 düşüşle 2 milyon 389 bin adede geriledi. Şirketin hafif ticari araç (van) satışları da yüzde 9 azalarak 405 bin 600 olarak kaydedildi.

Elektrikli Araç Satışlarında Büyük Gerileme

Şirketin bataryalı elektrikli araç (BEV) satışları geçen yıl yüzde 22 düşüş göstererek 204 bin 600 adede indi. Sadece Mercedes markasının elektrikli araç satışları ise yüzde 23 azalarak 185 bin 100 araca düştü.

Bu gerileme, Mercedes’in AB’nin daha sert CO2 emisyon hedeflerine ulaşmada sıkıntı yaşayabileceği anlamına geliyor. Elektrikli araç satışlarının artmaması durumunda şirket, maliyetli anlaşmalar yapmak veya ağır para cezaları ile karşılaşmak zorunda kalabilir.

Pazarlardaki Performans

Çin: Mercedes-Benz’in en büyük pazarı olan Çin’de satışlar, yüzde 7 düşüşle 683 bin 600 adede geriledi.

Avrupa: Avrupa satışları, yüzde 3 azalarak 641 bin 800 oldu.

ABD: ABD pazarı ise pozitif bir tablo çizdi. Satışlar, yüzde 9 artış göstererek 324 bin 500 adede ulaştı.

Çinli Rakipler Alman Devlerini Zorluyor

Mercedes-Benz’in satışlarındaki düşüşün en büyük nedeni, Çinli otomobil üreticilerinin pazarda hızla büyümesi. BYD, NIO, Xpeng gibi Çin merkezli markalar, hem elektrikli araç segmentinde hem de genel pazarda Alman üreticiler için ciddi bir tehdit haline geldi.

Benzer sorunlar, diğer Alman markaları Volkswagen, BMW ve Porsche için de geçerli. Bu markaların da satışlarında düşüş gözlemleniyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir