Dijital dünyanın yükselen trendi influencer pazarlama, büyümesini hız kesmeden sürdürüyor. Yapılan son analizlere göre, dünya genelindeki influencer pazarı 2024 yılının sonunda 24 milyar dolar seviyesine ulaşacak.
2016 yılında sadece 1,7 milyon dolar olan pazar 2023 yılında ise 21,1 milyar dolara ulaşmıştı. Bu etkileyici büyüme, markaların sosyal medya platformlarındaki etkileyicilere olan talebinin artışıyla doğru orantılı.
Uzmanlar, bu trendin kullanıcıların otantik ve samimi içeriklere olan ilgisinin bir yansıması olduğunu belirtiyor. Markaların, etkili hedef kitle iletişimi ve dijital varlıklarını güçlendirme amacıyla influencer stratejilerine daha fazla bütçe ayırması bekleniyor.
2024 yılı itibarıyla influencer pazarlama, dijital reklamcılık pastasında daha büyük bir dilim alarak, geleneksel reklam stratejilerine meydan okumaya devam edecek.