Sosyal medya platformlarındaki artırılmış gerçeklik (AR) filtrelerinin kullanımında köklü bir değişim söz konusu. 14 Ocak’ta Instagram’da içerik üreticileri tarafından tasarlanan 2 milyondan fazla güzellik filtresi kaldırılırken, Meta’ya ait 140 resmi filtre ise aktif olarak kullanılmaya devam edecek.
2015’te Snapchat ile hayatımıza giren yüz filtreleri zamanla Instagram, TikTok gibi uygulamalarda da kendine yer buldu. Yavru köpek, tavşan kulak vb. filtrelerle başlayan trend; yüz pürüzsüzleştirme, burun küçültme, dudak dolgunlaştırma gibi gerçek dışı güzellik standartlarındaki filtrelerle yeni bir şekle büründü.
KALDIRMA NEDENİ YÜKSEK ÖNCELİKLİ ÜRÜNLER
Meta, kaldırma kararını daha yüksek öncelikli ürünlere odaklanmak istediği için aldığını açıklamıştı. Şirket, bu süreçte artırılmış gerçeklik tabanlı yeni cihazları, özellikle Orion AR (sanal gerçeklik) gözlüklerini ön plana çıkaracak.
Uzmanlar, gerçekçi olmayan güzellik standartlarına sahip filtrelerin bireylerin beden algısını olumsuz etkilediğini belirtiyor. Bazı kullanıcılar, bu değişikliği doğal güzellik anlayışını destekleyecek bir adım olarak olumlu karşılasalar da, diğerleri bunu ifade özgürlüğüne müdahale olarak görüyor.