Kadınların emojileri daha çok kullandıkları ve daha iyi anladıklarına inandıkları, kaygılı kişilerin ise emojileri kullanma konusunda daha az rahat oldukları görüldü.
“DAHA ETKİLİ İLETİŞİM KURMANIN BİR YOLU”
Araştırmacı Dr. Simon Dubé, “Sanal iletişimler sırasında etkileşim kurma biçimimiz kendimiz hakkında daha fazla şey ortaya çıkarabilir. Bu sadece bir gülen yüz veya kalp emojisi değil, anlamı iletmenin ve daha etkili iletişim kurmanın bir yolu. Bunu nasıl kullandığınız bize sizin hakkınızda bir şeyler anlatır.” ifadelerini kullandı.
Yazışmalarda emoji kullanımında özgüven sahibi olan kişinin, bağlantı kurduğu kişilerin duygularını güçlü bir şekilde kavrayabildiği ortaya çıktı.
Dr. Dubé, “Emojiler, yüz yüze iletişimdeki sinyal ve ipuçlarının olmadığı durumlarda sözel olmayan destek ihtiyacını karşılıyor. Bu araştırma, insanların belirsizliği azaltmak, bir mesajın tonunu ayarlamak veya bir mesajın kesinliğini artırmak için sıklıkla emoji gönderdiğini öne sürüyor.” dedi.
KADINLAR VE ERKEKLERDE ZITLIK
Araştırma ekibi ayrıca, erkeklerin ve kadınların emojileri kullanma yaklaşımlarında bir zıtlık bulduklarını söyledi.
Erkeklerin daha geniş yelpazede emoji türleri kullanma eğiliminde oldukları kadınların ise kamusal iletişimde ve özel iletişimde olmak üzere emojileri daha sık ve olumlu bir şekilde kullanma eğiliminde oldukları belirtildi.
Araştırmacılar ayrıca, kaçıngan kişilik yapısına sahip olan kişilerin kelimelere bağlı kaldıkları sonucuna vardılar.
Bu durum çoğunlukla duygusal olarak uzak ebeveynlere sahip olmanın bir sonucudur ve yakın ilişkiler kurmada sorunlara yol açabilir.