Sosyolog Prof. Dr. Bedri Gencer, İslam’a ve Müslümanlara yönelik kadim nefretiyle bilinen Kemalist ideolojinin amacının ‘Peygambersiz İslâm’ olduğunu söyledi.
Sosyolog Prof. Dr. Bedri Gencer, İslam’a ve Müslümanlara yönelik kadim nefretiyle bilinen Kemalist ideolojinin amacının ‘Peygambersiz İslâm’ olduğunu açıkladı. Kemalizm’in İslâm hakkındaki “Arap Dini” tezinin, ilahiyata “Emevî İslâm’ı” olarak tercüme edildiğini belirten Gencer, “Peygambersiz İslâm projesi”nin ilahiyatta akademik olarak geliştirildiğini ve hedefine ulaşmak üzere olduğunu söyledi.
Prof. Dr. Bedri Gencer’in konuya ilişkin analizi şöyle:
HADİSLERİ İNKARLA BAŞLADI
Coğrafya kaderdir. Avrupa, iki ana parçadan oluşur:
-Kıta (Fransa, Almanya)
-Ada (İngiltere)
İngiltere, Kıta Avrupa’sından ayrı bir Ada olarak daima yollar arasında ViaMedia’yı(Orta Yol) temsil etmiştir:
-Anglikanizm: Katoliklik ile Protestanlıkarasında
-Siyonizm: Yahudilik ile Hıristiyanlık arasında
-Emperyalizm: Eski Dünya ile Yeni Dünya, Avrupa ile Amerika arasında
İngiltere, bu yüzden deizmin anavatanı, Paul ile başlayan Hıristiyanlığın peygambersiz dine dönüşmesi sürecinin tamamlandığı ve Hıristiyanlık gibi İslâm’ın da peygambersiz dine dönüştürülmesi projesinin çıktığı ülke olmuştur. Siyonist İngiltere tarafından İslâm dünyasında iki asırdır yürütülen Başsız Din-Ilımlı İslâm projesi dört ayaktan oluştu:
1. Peygambersiz İslâm (Mucizesiz, hadissiz, sünnetsiz, postacı Peygamber,“Kur’ân yeterli, hadisler ayıklanmalı”söylemiyle hadislerin inkâr edildiği Mealizm (Kur’ân Müslümanlığı)hedefi)
2. Halifesiz Ümmet (Ümmetin ulusal devletlere parçalanması hedefi)
3. Mezhepsiz Din (Uygulanamaz, yolsuz, şeriatsız dinhedefi)
4. Şeyhsiz Tarikat (İsmailağa operasyonunda olduğu gibiabili örgüt hedefi)
İngiltere, Arap Hilafeti iddiasıyla hilafeti yıktıktan sonra Arap Dini iddiasıyla İslâm’ıçarpıtmaya, yıkmaya yöneldi. 9. Dünya Siyonist Kongresi’ne (Hamburg, 1909) Selanik delegesi olarak katılanYahudi MoizKohen’in (MosheCohen, Munis Tekinalp) imzasıyla Kemalizm’i kurdu (Le Kémalisme, Paris: Felix Alcan, 1937). Ardından Kemalettin Kamu’nun, “Kâbe Arab’ın olsun / Çankaya bize yeter” dediği gibi, İslâm’ı Arap Dini,Kemalizm’i Türk Dini olarak sundu.Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğünün ilk baskısının (1945) “din” maddesinde “Kemalizm Türk’ün dinidir” yazıyordu.
İngiltere, Peygambersiz İslâm’ın temellerini Mısır’da Menâr (Afgânî-Abduh-Rıza) ekolüyle atmıştı. Temelleri atılan Peygambersiz İslâm projesini hayata geçirmek üzere 1949’da (Ankara) İlâhiyat Fakültesini kurdu. Peygambersiz İslâm projesi, postacı (mucizesiz, hadissiz, sünnetsiz) Peygamber iddiasına dayanıyordu.Menâr ekolünden gelen “Peygamberin tek mucizesi Kur’ân’dır” tezi, ilahiyatta Peygambersiz İslâm projesinin sloganı oldu. Diyanet ile İlahiyatın ortak ürünü olan TDV İslâm Ansiklopedisi’ndeki İnşikak-ı Kamer maddesi,bunun delilidir. Maddedeşu sözlerle İslâm’daki iki hak akidevî mezhebin imamı Eş‘arîve Mâtürîdî ile müctehid âlimlerin üzerinde icmâ ettiği bu mucize inkâr edilir:
“İnşikaku’l-kamerin geçmişte vukû‘ bulduğunu bildiren haberlerin râvileri olarak gösterilen sahâbîlerin olayın vukû‘u sırasında küçük yaşta bulunmaları, bazı rivayetlerin isnad açısından tartışılması, ayrıca hiçbir rivayetin tevâtür derecesine ulaşmaması, bu hadisenin geçmişte kesinlikle vukû‘ bulduğunu söylemeye imkân vermemektedir.”
“ARAP DİNİ” TEZİ “EMEVİ İSLAM’I” OLDU
Kemalizm’in İslâm hakkındaki “Arap Dini” tezi, ilahiyata “Emevî İslâm’ı” olarak tercüme edildi. İlahiyatta akademik olarak iyice geliştirilen Peygambersiz İslâm projesi, Kemalizm’in yükselişiyle hedefine ulaşmak üzere. Postacı Peygamberden Peygambersiz İslâm’a, İslâm dininden Kemalizm dinine geçtiğini ilan eden ilahiyatçıların sayısı artmaya başladı. Eski Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez’in yardımcısı Mehmet Emin Özafşar misalinde görüldüğü gibi.
İki not:
1. İmam Gazâlî’nin belirttiği, Bakara Sûresi’nin başındaki Hurûf-i Mukattaʻa’nın (Elif-Lâm-Mîm)işaret ettiği gibi, Muallim-i Evvel Allah, Muallim-i Sânî Cebrail, Muallim-i Sâlis Rasûlullah (s.a.v.),Muallim-i Râbi‘İmam-ı Azam’dır. “Allah’ın emri, Peygamberin kavli, İmam Azam’ın ictihadı üzerine”kız isteme usûlünde olduğu gibi.
2. Kemalizm’in şeyhülislamı (CHP’nin Diyanet İşleri Başkanı) olmak Yaşar Nuri Öztürk’e bile nasib olmadı. Zavallı, CHP’den istifa ettikten sonra 16 Şubat 2005’te Halkın Yükselişi Partisi’ni kurduğu halde gözleri açık gitti.
Ahirette herkes muallimiyle haşr edilecek…