Rötar eden havayolu şirketleri yolcuya bedel ödeyecek

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün (SHGM) yönetmelik değişikliğiyle, uçuşu geciken yolculara tazminat ödenmesi kararlaştırıldı. İç hatlarda 100 Avro, dış hatlarda ise 600 Avro’ya kadar tazminat alınabilecek.

YOLCU HAKLARINDA YENİ DÖNEM BAŞLIYOR

SHGM, Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik’te yaptığı değişiklikle uçuşları rötar yapan yolcuların tazminat hakkını güvence altına aldı. Bu değişiklik, yolcuların planlanan varış noktasına 3 saat ve daha fazla sürede ulaşmaları halinde devreye girecek.

TÜM UÇUŞLAR İÇİN BELİRLENEN TAZMİNAT TUTARLARI

Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemeye göre, yolcuların alacağı tazminat miktarları şu şekilde belirlendi:

  • İç hat uçuşlarında: 100 Avro,
  • Dış hatlarda:
    • 1.500 km veya daha kısa uçuşlar için: 250 Avro,
    • 1.500-3.500 km arası uçuşlar için: 400 Avro,
    • 3.500 km’den uzun uçuşlar için: 600 Avro.

Tazminatların Türk Lirası karşılığı, ödeme yapılan günün Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru üzerinden hesaplanacak.

YOLCULARIN HAKLARI GÜVENCE ALTINDA

Değişiklikle birlikte, teknik ya da operasyonel nedenlerle yaşanan gecikmelerin yol açtığı mağduriyetler tazmin edilecek. Bu düzenlemenin, yolcuların haklarını daha güçlü koruyacağı belirtiliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir