ABD merkezli kahve devi Starbucks, Kuzey Amerika’da 7 yıl aradan sonra müşteri politikalarını yeniledi. Yeni düzenlemeyle birlikte mağazalarda alışveriş yapmayan müşterilerin kafe ve tuvaletleri kullanması yasaklandı. Bu kararın, hem çalışanların hem de müşterilerin güvenliğini artırmak amacıyla alındığı belirtildi.
GÜVENLİK VE DENEYİM ODAKLI YENİ KURALLAR
Starbucks, Ekim ayında Kuzey Amerika genelinde yeni davranış kurallarını uygulamaya koydu. Bu kurallar, yaklaşık yedi yıldır devam eden “herkes için açık alan” politikasının sonunu getirdi. Wall Street Journal tarafından incelenen bir rapora göre, yeni düzenlemeler kapsamında mağazalara şu tür yasakları içeren tabelalar yerleştirilecek:
- Taciz ve şiddet
- Tehditkâr dil kullanımı
- Dışarıdan alkol veya sigara getirme
- Dilencilik
Şirket, bu kurallarla müşteri memnuniyetini artırmayı ve mağazalarda daha güvenli bir ortam yaratmayı hedefliyor.
ÇALIŞANLARIN ENDİŞELERİ DİKKATE ALINDI
Starbucks Kuzey Amerika Başkanı Sara Trilling, çalışanlara gönderdiği mektupta yeni politikaların gerekçesini açıkladı. Trilling, “Alanlarımızın kimler tarafından ve nasıl kullanılacağı konusundaki beklentilerimizi netleştirmemiz gerekiyor,” dedi. Ayrıca, çalışanların uzun süredir şirketin herkese açık politikası nedeniyle yaşadığı endişelerin dile getirildiğini ifade etti.
2018’DEN BU YANA HERKESE AÇIK POLİTİKA
Starbucks, 2018 yılında Philadelphia’da yaşanan bir olayın ardından “herkese açık” politikasını devreye sokmuştu. O dönemde, bir şubede herhangi bir satın alma yapmadan oturan iki kişinin tutuklanması büyük tepki toplamış, şirket tüm ABD mağazalarını ırksal duyarlılık eğitimi için geçici olarak kapatma kararı almıştı.
Odatv.com