Yabancı sermayeye 30 yıllık muafiyete CHP’li Çakırözer’den sert eleştiri: ‘Suudi şirkete büyük vergi kıyağı çekiliyor’
Suudi Arabistan'ın Türkiye'de Yap-İşlet-Devret modeliyle Sivas ve Karaman'da iki güneş enerji santrali (GES) kurmasına imkân tanıyacak enerji anlaşması,TBMM Genel Kurulu'nun gündemine geldi. Daha önce yapılan oylamada toplantı yeter sayısı sağlanamadığı için kabul edilemeyen ve yeniden oylanarak onaylanan anlaşmaya ilişkin CHP Eskişehir Milletvekili ve TBMM Dışişleri Komisyonu Üyesi Utku Çakırözer, açıklamalarda bulundu. CHP'DEN ENERJİ ANLAŞMASINA ELEŞTİRİ Çakırözer, anlaşma oylandıktan sonra yaptığı değerlendirmede, yerli yatırımcılara tanınmayan birçok kolaylığın Suudi Arabistan şirketlerine sağlandığını iddia ederken, "Bu anlaşmada verilen kapitülasyonlarla Türkiye'nin enerji geleceği devrediliyor! Üstüne sahte oy skandalı rezilliği bu kıyağı bir kez daha gözler önüne serdi. Apar topar bu anlaşmayı geçirmek isterken yakalandılar.…