Ticaret Bakanlığı açıkladı 2024’te en çok bu ürünlere kızdık

Ticaret Bakanlığı’nın 2024 yılına ilişkin Tüketici Hakem Heyetleri verileri, tüketici şikayetlerine dair çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. Yayınlanan rapora göre, tüketicilerin en çok ayakkabı şikayetiyle heyetlere başvurduğu görüldü.

AYAKKABI ŞİKAYETLERDE ZİRVEDE

2024 yılında tüketicilerin Tüketici Hakem Heyetlerine yaptığı toplam 100 bin 448 başvuru, ayakkabılarla ilgili sorunlardan oluştu. Bu sayı, toplam başvuruların yüzde 13,2’sine denk geliyor ve ayakkabıları en çok şikayet edilen ürün haline getirdi.

İKİNCİ SIRADA KIYAFETLER VAR

Ayakkabıların ardından ikinci sırada kıyafetler yer aldı. Kıyafetlerle ilgili toplam 36 bin 800 şikayet yapılırken, bu da toplam başvuruların yüzde 4,86’sını oluşturdu.

DİĞER EN ÇOK ŞİKAYET EDİLENLER

Raporda ayakkabı ve kıyafetlerin ardından sırasıyla şu ürün ve hizmetlerin en çok şikayet edildiği görüldü:

Kredi kartı üyelik ücretleri: Yüzde 4,85

Cep telefonları: Yüzde 4,09

Mobilyalar: Yüzde 3,94

İnternet abonelikleri: Yüzde 3,80

GSM abonelikleri: Yüzde 2,82

TÜKETİCİLER HAKLARINI ARIYOR 2024

yılı verileri, tüketicilerin en çok ayakkabı ve tekstil ürünleri gibi günlük hayatta sık kullanılan ürünler hakkında şikayette bulunduğunu ortaya koydu. Şikayet oranlarının yüksekliği, tüketici memnuniyetinin artırılması için sektörlerin daha fazla çaba göstermesi gerektiğini gözler önüne serdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir