Treyarch Tüm Black Ops 6 Silahlarına İnce Ayar Yaptı
Şu anda ilk sezonunun ortasında olan Call of Duty: Black Ops 6 için Treyarch tüm silahlara ince ayar yapan bir güncelleme duyurdu. 10 Aralık güncellemesi, geri tepmeyi ve boşta sallanmayı azaltarak silahları güçlendirmenin yanı sıra, kafa vuruşu hasarı gibi istatistikleri de artırmayı hedefliyor.
Stüdyo, “Silah hareketinde kapsamlı bir geçiş yaptık ve savaş deneyimini iyileştirmek için genel olarak azaltmalar uyguladık. Sınıfa ve silaha bağlı olarak, bu azaltmalar için hedeflerimiz %30 ila %75 arasında değişiyor.” diyor.
Geliştirme ekibi, en fazla değişikliğin nişangah aşağı nişan alırken hissedildiğini, dönmekten ve hareket etmekten silahları ateşlemeye kadar her şeyin eskisinden “çok daha fazla denge” sağladığını söylüyor.
Bu güncellemedeki silah hareketiyle ilgili değişiklikler şunlar:
- Tüm silahlarda, özellikle tam otomatik silahlarda görsel geri tepme azaltıldı.
- Tüm silahlarda, özellikle daha yüksek büyütmeli optiklerde dönüş salınımı azaltıldı.
- Keskin Nişancı Tüfekleri hariç tüm silahlarda daha yüksek büyütmeli optiklerde silah tekmesi azaltıldı.
- Keskin Nişancı Tüfekleri hariç tüm silahlarda varsayılan boşta salınım azaltıldı.
- Keskin Nişancı Tüfekleri hariç tüm silahlarda ateş ederken boşta salınım daha da azaltıldı.
- ADS’de yürüme veya duruş değiştirme sonucu silah hareketi (bob, çeviri ve ek boşta salınım cezaları) azaltıldı.
- Nişangahın ateş ederken sekmesine neden olan kalça ateşi sapmasının ek katmanları kaldırıldı.
Boşta salınım mekaniğinde de değişiklikler oldu. Bu, silahlarla nişan alırken nişangahı hareket ettiren nişangahtaki küçük kaymadır. Bu salınım, çoğu silah türü için nişan düğmesini birkaç saniye basılı tuttuktan sonra ortadan kalkıyor. Bununla ilgili en yeni değişiklikler ise şöyle:
- Tüm silahlarda Nişan Alma Boşta Sallanma Gecikmesi artık 2,2 saniye
- Keskin Nişancı Tüfeklerinde Nişan Alma Boşta Sallanma Gecikmesi artık %50 azaltmak yerine tamamen kaldırıyor
- Hedef Lazer artık tüm silahlarda Nişan Alma Boşta Sallanma Gecikmesini 2,9 saniyeye çıkarıyor
Çoğu silah ancak en çok tam otomatik birincil silahlar, kafalara daha fazla hasar vermek için güçlendiriliyor ve bu da topluluğa lansmandan bu yana istediği şeyi sağlıyor. Son olarak, yakın dövüş saldırıları da güçlendiriliyor ve daha hızlı öldürmeler için genel olarak sallama süreleri iyileştiriliyor. Her silahın değiştirilen istatistiklerini ayrıntılarıyla açıklayan tam yama notlarını burada bulabilirsiniz.