Türkçede dünyanın en iyisi

Cambridge Üniversitesi, dünyanın pek çok ülkesinde 9 ve 10’uncu sınıflar için 150 yılı aşkın süredir ‘Uluslararası Genel Ortaöğretim Sertifika Programı’ yürütüyor. Ulusal müfredatın yanında ek derslerle iki yıl boyunca sürdürülen bu program dünyada 145 ülkede 10 binden fazla okulda uygulanıyor. Türkiye’de 40 okulda uygulanan programın sonunda öğrenciler, ’Cambridge Üstün Başarı Ödülleri’ sınavına girerek dünyanın en iyi üniversiteleri tarafından kabul edilen sertifika programını tamamlamış oluyor. Sınavda başarılı olanlara ‘Ülkenin En İyisi’, ‘Dünya Genelinde En İyi’ ve ‘Yüksek Başarı’ gibi ödüller veriliyor. Kabataş Erkek Lisesi, Cambridge Üniversitesi bünyesindeki uluslararası eğitim programına geçtiğimiz yıl akredite oldu. Bu programın okuldaki ilk öğrencisi Muhammed Kerim Arlı da ana dil Türkçe sınavında dünya çapında en yüksek notu aldı.

6 DERSTE DE ULUSLARARASI BAŞARI
Programın uygulandığı okullardaki her öğrencinin katılabildiği Cambridge Türkçe ana dil sınavına girenler arasında 100 puanla en yüksek başarıya ulaşan 10’uncu sınıf öğrencisi Muhammed Kerim Cambridge Türkçe ana dil sınavında elde ettiği başarıyı şöyle anlattı;

“2 yıllık bu programı biz yoğun bir çalışmayla bir senede tamamladık ve öylece sınava girdim. Matematik, fizik, kimya, biyoloji, ikinci dil İngilizce ve ana dil Türkçe sınavlarını başarıyla tamamladım. İngilizce’den ‘A’ diğer tüm derslerden A+ aldım. Türkçede iki sınav oluyor. Biri okuduğunu anlama diğeri ise kompozisyon. Planlı ve doğru çalışmayla başarıya ulaştım.

(Soldan sağa) Gülay Akgül, Muhammed Kerim Arlı, Muharrem Bayrak ve Edebiyat öğretmeni Duygu Elif Yalçın 

GURUR VE MUTLULUK BİR ARADA
Kabataş’a yatılı okumak üzere Antalya’dan geldim. Annem diş hekimi, babam mühendis. İki ablamdan biri psikolog, diğeri diyetisyen. Yani ailemde edebiyat ve Türkçe konusunda eğitim alan kimse yok. LGS Türkçe testinde tüm soruları doğru yanıtlamıştım. Edebiyat aslında hobi gibiydi. Zaman zaman kendimce hikayeler ve denemeler yazmayı severim. Ortaokulda küçük deneme yarışmalarında birinciliğim var. Ama böylesine uluslararası bir başarıyı hiç yaşamamıştım. Türkçeden aldığım 100 puan bana ‘dünyanın en iyisi’ olma unvanını kazandırdı. Hem bu başarıyı kazandığım hem de okulumu ve ülkemi en iyi şekilde temsil ettiğim için çok gururluyum.”

4 DİPLOMAYLA MEZUN OLABİLİR
Muhammed Kerim, Cambridge eğitim programı dışında lisede uygulanan üniversite seviyesinde derslerin işlendiği Advance Placement (AP), Uluslararası Bakalorya (IB), programlarında da eğitim görüyor. Yani liseden okul diplomasına ek olarak 3’ü uluslararası eğitim programı olmak üzere 4 diplomayla mezun olmayı hedefliyor. Muhammed Kerim; ” Farklı uluslararası eğitim programlarından da mezun olabilmek için yoğun mesai harcıyorum ve üniversitede mühendislik istiyorum” diyor.

SORDUKLARINDA ‘A+’ DEMİŞTİM
Muhammed Kerim’i sınava hazırlarken onunla yakından ilgilenen okulun Türk dili ve edebiyatı öğretmeni Duygu Elif Yalçın öğrencisinin başarısını şöyle anlattı;
“Cambridge programı kapsamında öğrencilerimizle her gün ek dersler yaparak yoğun bir tempoyla sınavlara hazırlandık. Hikayeler okuyup, onların analizini yaptık. Öğrencilerimiz bir hafta bilimsel diğer hafta edebi bir konuda yazılar yazdılar ve ben de onlara ‘burada bu kelimeyi kullansan daha iyi olur’ diyerek geri bildirimler verdim. Program, bizden nisan ayında öğrencilerin kaç puan alacağına yönelik tahminler istedi. Ben Kerim için tahminimi A+ olarak iletmiştim. Başaracağını biliyordum.”

ÖĞRENCİMİZLE GURUR DUYUYORUZ
Dr. Muharrem Bayrak- Kabataş Erkek Lisesi Müdürü:
“Kabataş Erkek Lisesi Eğitim Vakfı’nın desteğiyle geçen yıl okulumuzda Cambridge eğitim programını başlatmış olduk ve yoğun çalışmaların meyvelerini hemen toplamaya başladık. Biz gururlandıran en önemli noktalardan biri, Millî Eğitim Bakanlığımızın uygulamaya koyduğu okuma, yazma, dinleme ve konuşmayı esas alan dört temel beceride Türkçe öğrenim metoduyla hazırlanarak öğrencimizin bu başarıya ulaşmış olması. Kabataş Erkek lisesi; Ömer Seyfettin, Behçet Necatigil, Faruk Nafiz Çamlıbel gibi edebiyat dünyamızın seçkin isimlerinin öğrencilik, öğretmenlik ya da ikisini birden yaptığı köklü bir lise. Muhammed Kerim de bunun bilincinde bir öğrencimiz. Edebiyat alanında tarihte önemli yer alan isimlerin gelip geçtiği bir okulda bu başarıyı sürdürüyor olması, Kabataş Erkek Lisesi’nin geleneklerine bir başarıyı daha eklemesi, aslında büyük bir geleneğe sahip çıkmış olduğu anlamına geliyor.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir