Yanıltıcı indirim kampanyalarına 41.4 milyon liralık ceza

Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında, indirimli satışlarda başlangıç-bitiş tarihleri ve sınırlı ürün miktarlarının açıkça belirtilmesi gerekiyor. Ayrıca, yanıltıcı ifadelerden kaçınılması, ürün teslimatı, hizmet ifası ve cayma hakkı süreçlerine riayet edilmesi gerekiyor.

AA’nın haberine göre Ticaret Bakanlığı, 2024’te “şahane cuma”, “en uzun gün” gibi temalarla düzenlenen satış kampanyalarını denetleyerek, tüketiciyi yanıltan reklamlar nedeniyle 41,4 milyon lira ceza kesti.

Bakanlık bünyesindeki Reklam Kurulu, özel indirim günlerini inceleyerek 2024’te 132 dosyayı ele aldı. Bu dosyalardan 27’sine durdurma, 89’una ise durdurma ve para cezası kararı verildi. Elektronik ticaret kampanyalarında yaşanan mağduriyetler arasında yanıltıcı indirimler, lojistik sorunlar, ayıplı mal gönderimi ve sipariş iptalleri öne çıktı.

(ANADOLU AJANSI)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir