Yüksek enflasyon, tüketicilerin harcama alışkanlıklarını yeniden şekillendiriyor. Yemeksepeti CEO’su Mert Baki, BloombergHT’de katıldığı Üst Düzey programında, yemek siparişlerindeki değişen tüketici davranışlarını ve sektörün geleceğini değerlendirdi. Baki, enflasyonun etkisiyle kullanıcıların bütçe dostu seçeneklere yöneldiğini ve sektörün bu yeni dinamiklere hızla adapte olduğunu belirtti.
SAĞLIKLI TERCİHLER VE KÜÇÜLEN MENÜLER
Tüketici tercihleri de değişiyor. Baki, kullanıcıların daha ekonomik mutfaklardan sipariş verdiğini ve indirim, kupon gibi fırsatlara daha fazla ilgi gösterdiğini söyledi. Bunun yanı sıra, sağlıklı yaşam trendinin de sipariş alışkanlıklarını etkilediğini belirterek, salata ve sebzeli bowl siparişlerinin hiç olmadığı kadar arttığını ifade etti. Ayrıca, tek başına yaşayan bireylerin artmasıyla daha küçük menülere olan talebin yükseldiğini vurguladı.
ENFLASYONUN SİPARİŞLERE ETKİSİ
Yüksek enflasyonun kullanıcıları daha fazla fiyat odaklı hale getirdiğini söyleyen Baki, bu konuda iyileştirmeler yapmaya devam ettiklerini belirtti. Geçtiğimiz yıl sadece kampanya ve sadakat programlarıyla 7,7 milyar TL’lik bir indirim değeri sağlandığını açıklayan Baki, restoranların farklı fiyat segmentlerinde seçenekler sunmasının kullanıcılar için avantaj yarattığını ifade etti. Ayrıca, yapay zeka destekli lojistik optimizasyonlarıyla maliyetlerin azaltılmasına yönelik çalışmaların sürdüğünü dile getirdi.
More Stories
Öncü Sönmez’den İzmit’e dev yatırım: Çinli firma için 170 milyon euroluk fabrika kuruluyor
Otomotivde geri dönüştürme ‘dairesel fabrika’ fikri çöplüklere harika bir alternatif olabilir
ABD’li bankadan Türkiye ile ilgili çarpıcı enflasyon ve faiz tahmini