Yeni Çin saldırısı: Elektrikli otomobillerin ardından ucuz lastikler piyasayı alt üst etti
Durum o kadar “kontrolden çıktı” ki, Avrupa Komisyonu Çin elektrikli araçlarının geriye dönük gümrük işlemleri için zemin hazırlıyor.
Benzer bir durum çok geçmeden kauçuk sektörünü de tehdit edecek.
ZC Rubber, Sailun Jinyu Group, Shandong Linglong Tire veya Double Star Group gibi şirketler, küresel pazarlara açılırken Avrupalı veya Amerikalı rakiplerine göre önemli ölçüde daha düşük üretim maliyetlerine sahip oluyor.
Çin’de lastik üretim maliyeti ortalama 45 ile 85 euro arasında değişiyor .
Avrupa, Kuzey Amerika, Japonya ve Kore’deki üreticilerin üretim maliyetlerinin 100 ila 120 euro arasında olduğu yazılıyor..
Bu rakamlarla Çinli lastik üreticilerinin güçlü bir büyüme görmesi muhtemel. Bugün pazarın yaklaşık yüzde 10’unu elinde tutuyorlar.
BAZI ÇİN MARKALARI ÇOKTAN İŞE KOYULDU
ZC Rubber olarak bilinen Zhongce Rubber Group , 2021 yılında Almanya’nın Hannover kentinde bir geliştirme merkezi açtı ve bugün dünyanın dokuzuncu en büyük lastik üreticisidir.
Giti Tire şirketi de zaten orada ve 2023’ten itibaren lastiklerini Çin’deki Mercedes Actros’a monte edecek . Ayrıca Eylül 2023’te Giti Tire, Volkswagen ID.Buzz’ın Çinli şirketin fabrika lastiklerini kullanan ilk Avrupa yapımı elektrikli araç olduğunu bildirdi.