Z kuşağı şimdi al sonra öde özelliği ile başı dertte

Veri şirketi Adobe Analytics, alışveriş yapanların bu tatil sezonunda şimdi satın al, sonra öde özelliğini kullanarak bir yıl öncesine göre yüzde 11,4 daha fazla harcama yapacağını öngörüyor. Şirket, alışveriş yapanların 1 Kasım – 31 Aralık döneminde üçüncü taraf hizmetleri kullanarak 18,5 milyar dolar değerinde mal satın alacağını ve yalnızca Siber Pazartesi’de 993 milyon dolar değerinde satın alma yapacağını öngörüyor.

Şimdi al, sonra öde seçeneği, özellikle düşük kredi puanına sahip veya kredi geçmişi olmayan tüketiciler, veya genç tüketiciler için cazip oluyor. Hizmeti sağlayan şirketlerin çoğu, kredi kartı şirketlerinin aksine, yalnızca yumuşak kredi kontrolleri yapmakta ve kredileri ve ödeme geçmişlerini kredi bürolarına bildirme gereksinimi duymamaktadır. Şimdi satın al, sonra öde kullanıcıları bir işlem ters gitse bile kendilerini daha güvende hissedebilirler.

Şimdi satın al, sonra öde planını kullanmak için tüketiciler genellikle banka hesap bilgileri veya banka veya kredi kartıyla kaydolmakta ve satın alımları genellikle sekiz hafta veya daha uzun süreler boyunca aylık taksitler halinde ödemeyi kabul etmektedirler. Krediler, sıfır veya düşük faiz gerektiren veya yalnızca koşullu ücretler gerektiren, örneğin geç ödeme gibi, olarak pazarlanmaktadır.

Ancak uzmanlar, kredi kartı kullanarak ödeme planlarına kaydolan alışveriş yapanların daha fazla faiz ve ücretle karşılaşabileceği konusunda uyarıyor.

Finansal hizmetler şirketi LendingClub’ın baş müşteri sorumlusu Mark Elliott, “Şimdi satın al, sonra öde, zaten yapacağınız alışverişler için yenilikçi bir araç olabilir. Sorun şu ki, aşırı harcamayı körüklüyor.” Dedi.

New York Federal Rezerv Bankası’ndan bir rapor, müşterilerin şimdi satın al, sonra öde seçeneği sunulduğunda yüzde 20 daha fazla harcama yaptığını gösteren bir araştırmaya atıfta bulundu.

Bir tüketici ödemeyi kaçırırsa ücretlerle, faizle veya gelecekte hizmetleri kullanamama olasılığıyla karşı karşıya kalabilir.

Kişisel finans teknolojisi şirketi Credit Karma’nın tüketici finans uzmanı Emily Childers, şirket içi verilerin, Fed’in faiz oranlarını artırmaya başladığı Mart 2022’den bu yana Z kuşağı ve milenyum kuşağı üyelerinin kredi kartı bakiyelerinin yüzde 50’den fazla arttığını gösterdiğini söyledi. Childers, “Gençler bu tatil sezonuna zaten kırmızıda giriyorlar ve verilerde gördüğümüz kadarıyla, başlarını kuma gömmeye ve harcamaya devam ediyorlar.” Dedi.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir