Lüks markaların yeni gözdesi gıda konseptli tasarım ürünler oldu: Kereviz, ekmek, hamburger, ananas…

Burçin UYSAL

Tasarım ürünlerinde gıda konseptini en fazla kullanan marka Moschino. Sedano ismi verilen Kereviz çantasının fiyatı tam 5 bin dolar (günlük kurla 173 bin TL).

Çantayı napadan imal eden Moschino, bu tarz deriyi lüks çantalarının yanı sıra ayakkabı ve giysilerinde de sıkça kullanıyor.

TOKUM AMA TAKARIM ÇANTASI

Moschino’nun 1000 dolara satılan ikonik “Pizza Box Bag” çantası ise “tokum ama yerim” sözlerinin yerine “Tokum ama takarım” dedirtiyor.

Deriden yapılmış çanta, bir pizza kutusunu andıran tasarımıyla markanın alışılmışın dışında bir moda anlayışı olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor.

ERKEKLER DE UNUTULMADI

Kadınlar için pizza kutusu olur da erkekler unutulur mu? Moschino 2025 İlkbahar Yaz koleksiyonunda erkek müşteriler için de tamamen gerçek gibi duran pizza dilimi çantasını tanıttı.

KRİSTALLİ HAMBURGER ÇANTALAR

Dünyanın en önemli çanta tasarımcılarından biri olan Judith Leiber’in ezber bozan çantaları ise yolda görenleri acıktıracak cinsten.

Judith Leiber ananas ve hamburger şeklinde tasarlanmış kristal işlemeli çantalarıyla tanınıyor. Çantanın kraliçesi olarak bilinen Leiber, çantalarında swarovski taşlar, elmaslar kullanıyor. Değerli taşlarla işlenmiş hamburger çantanın fiyatı 5- 6 bin dolar (173-202 bin TL) arasında değişiklik gösteriyor. Yine aynı şekilde değerli taşlarla tasarlanmış ananas görünümlü çanta da 6 bin dolardan (202 bin TL) satılıyor.

EKMEK ÇANTADAN SONRA EKMEK TERLİK

Sosyetik isim Rachel Araz’ın geçtiğimiz haftalarda taktığı 1000 dolarlık baget ekmek çantası gündemdeki yerini korurken, 200 dolarlık ekmek terlik de bu furyaya katıldı.

Fransız lüks moda evi Maison Margiela ile Estonyalı rapçi Tommy Cash yıllar önce sıra dışı bir kapsül koleksiyon hazırlamış ve somun ekmek şeklindeki terlik satışını piyasaya sürmüştü. Terlik her ne kadar pahalı olsa da orijinal olmayanları da tüm dünyada piyasadaki yerini almıştı. ‘Ev makosenleri’ olarak adlandırılan terliklerin fiyatı ise: 200 dolar (6 bin 910TL)

CHANEL’İN DEVASA HULO HOOP’U

Chanel’in ikonik “Hula Hoop” çantası, 2013 İlkbahar-Yaz defilesinde Karl Lagerfeld tarafından tanıtıldı. Devasa tasarımıyla öne çıkan bu çanta, plaj kullanımı için düşünülmüştü. Büyük versiyonu pek pratik olmasa da defilelerde ve moda koleksiyonlarında dikkat çekmiş, daha küçük ve taşınabilir bir versiyonu da piyasaya sürülmüştü.

Çantanın fiyatı ise 5 bin ve 10 bin dolar (172 bin TL- 345 bin TL) arasında değişiklik gösteriyor.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir